بهترین نرم افزارهای تشخیص آهنگ برای گوشی های اندروید و IOS

آخرین اخبار و بررسی آخرین اتفاقات و برترین های حوزه موسیقی ایران و جهان

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

نرم افزارهای تشخیص آهنگ از طریق ملودی می تواند آهنگ را تشخیص دهد و آن را به شما معرفی کند. در ادامه این مقاله به معرفی چنداپ تشخیص موزیک برای اندروید و آی او اس پرداخته ایم.
دانلود نرم افزار جستجوی موزیک برای اندروید
تا به حال برایتان پیش آمده که آهنگی را برای اولین بار بشنوید و با وجود اینکه نام آهنگ و خواننده را نمی‌دانید بخواهید آن را دانلود کنید؟ سوال این است که بدون دانستن اطلاعات مربوط به آهنگ اصلا چطور باید آن را جستجو کرد؟ با وجود نرم افزارهای تشخیص آهنگ این کار غیر ممکن نیست. در این مقاله با نرم‌افزارها و سایت‌هایی که می‌توانند به شما در چنین مواقعی کمک کنند آشنا خواهید شد.
دانلود برنامه تشخیص اهنگ shazam
اگر گوشی هوشمند دارید، با اپ شناسایی اهنگ می‌توانید به راحتی اطلاعات آهنگ مورد نظر خود را بیابید. در ادامه با 6 نرم افزار تشخیص آهنگ برای اندروید و iOS آشنا می‌شویم.

نرم افزار تشخیص آهنگ Shazam
اپ تشخیص آهنگ ایفون

وقتی بحث بهترین اپ تشخیص آهنگ ایفون و اندروید در میان باشد Shazam برنده میدان است.  Shazam به راستی از نرم افزارهای تشخیص موزیک برتر در دنیا می باشد. نرم افزارهای تشخیص موزیکبا این برنامه می‌توانید علاوه بر یافتن نام آهنگ و خواننده، ببینید که دیگر کاربران این برنامه چه آهنگ‌هایی را با استفاده از Shazam شناسایی کرده‌اند. بعلاوه می‌توانید از طریق همیننرم افزار تشخیص موزیک، به ویدیوهای مرتبط با آهنگی که جستجو کرده‌اید و سرویس‌های پخش آنلاین موزیک دسترسی داشته و حتی آن را خریداری کنید. می‌توانید تمام آهنگ‌های خوانندگان معروف از ادل و کانیه وست گرفته تا تیلور سوئیفت و بیانسه و حتی خوانندگان کم‌تر شناخته شده را در اختیار داشته باشید.
این اپ تشخیص آهنگ به صورت آفلاین نیز کار می‌کند؛ پس بدون اینترنت نیز برنامه همچنان سریع و روان عمل خواهد کرد. می‌توانید آهنگ‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این تنها بخشی از امکانات برنامه بوده و Shazam از شناسایی بصری نیز استفاده می‌کند. این ویژگی همانند یک QR Code عمل می‌کند تا از پوسترها، مجله‌ها و کتاب‌هایی که از آن‌ها با گوشی خود عکس گرفته‌اید اطلاعاتی بیابد. این برنامه با اسمارت واچ‌ نیز سازگار است.

برنامه تشخیص آهنگ SoundHound

دانلود نرم افزار تشخیص آهنگ با صدا
SoundHound اپ تشخیص موزیک در سیستم عامل اندروید بوده که طراحی‌ای تعاملی داشته و کار با آن ساده است. این برنامه یکی از بهترین  اپ های تشخیص آهنگ است که تاکنون بیش از 100 میلیون دانلود داشته و در فهرست 10 برنامه برتری است که باید روی گوشی خود نصب داشته باشید. بعد از اینکه این نرم افزار نشخیص آهنگ را باز کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بگویید Okay Hound و سپس بگویید What’s this song.
تنها با گفتن این دو جمله این برنامه تشخیص آهنگ کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. اگر می‌خواهید آهنگ خاصی را پخش کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مثلا بگویید Okay Hound play Taylor Swift’s Bad Blood. می‌توانید حساب کاربری خود در SoundHound را با حساب کاربریتان در Spotify با هم ادغام کرده و فهرست پخش شخصی خود را بسازید. برای این کار به یک حساب کاربری Spotify نیاز دارید. درون SoundHound برنامه‌ای وجود دارد که ویژگی‌ای به نام LiveLyrics را برایتان فراهم می‌آورد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید همزمان با آهنگ، متن متناسب با آن را نیز ببینید.
نرم افزار تشخیص آهنگ Beatfind
دانلود نرم افزار تشخیص آهنگ برای ایفون
Beatfind نرم افزار تشخیص آهنگ نسبتا جدیدی برای کاربران سیستم عامل اندروید است و می‌تواند به راحتی آهنگ‌هایی را که در محیط اطرافتان پخش می‌شود شناسایی کند. این برنامه می‌تواند برای استفاده در مهمانی‌ها مناسب باشد؛ چراکه متناسب با ریتم آهنگ جلوه‌های نوری خاص و رنگی‌ای را ارائه می‌کند. این نرم افزار از پلتفرم ACRCloud برای تشخیص آهنگ‌ها استفاده می‌کند. با Beatfind می‌توانید از آهنگ‌هایی که قبلا جستجو کرده‌اید فهرستی در اختیار داشته باشید.
پس از آن که برنامه تشخیص موزیک، آهنگ در حال پخشی را شناسایی کرد، می‌توانید از میان یوتیوب، اسپاتیفای و دیزر یک سرویس را برای پخش آهنگ انتخاب کنید. برای استفاده از اسپاتیفای و دیزر به ثبت نام و حساب کاربری نیاز دارید، اما استفاده از یوتیوب کاملا رایگان است. Beatfind سرویس خدمات مشتری خوبی ارائه می‌دهد که شما را در رابطه با هر مشکلی یاری خواهد کرد. باید در نظر داشته باشید که این برنامه با دو برنامه تشخیص آهنگ دیگری که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم متفاوت است؛ پس تا زمانی که به استفاده از آن عادت کنید ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید.

برنامه تشخیص آهنگ Musixmatch

دانلود نرم افزار تشخیص آهنگ اندروید
Musixmatch با بیش از 50 میلیون نصب، اپ تشخیص موزیکی مبنی بر ویجت است که جستجو و پخش آهنگ‌ها را بسیار آسان می‌کند. این برنامه بزرگترین مجموعه آهنگ‌های جهان را در اختیار دارد؛ پس می‌توانید آهنگ‌های مختلف را با هر زبانی در آن شناسایی کنید. علاوه بر این می‌توانید ارتباط متن یاب این برنامه را با سرویس‌های یوتیوب، اسپاتیفای و پاندورا برقرار کنید و بعد آهنگ را پخش کنید.
با استفاده از ویجت شناور متن آهنگ می‌توانید همزمان با پخش آهنگ، متن آن را نیز ببینید. با این کار می‌توانید کلمات جدید بیاموزید؛ خصوصا اگر آهنگ به زبانی متفاوت با زبان مادریتان باشد. اگر زبان انتخابیتان با زبان متن آهنگ متفاوت باشد، ترجمه متن در زیر متن اصلی قرار می‌گیرد. در این صورت می‌توانید همزمان که به آهنگ گوش می‌دهید، زبان جدیدی نیز یاد بگیرید. پس از اینکه آهنگی را با این برنامه شناسایی کردید، می‌توانید آن را با دوستانتان در شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نرم افزار تشخیص آهنگ MusicID

دانلود نرم افزار تشخیص آهنگ برای اندروید
MusicID فقط یک نرم افزار تشخیص موزیک نیست. این برنامه علاوه بر تشخیص آهنگ‌های مختلف، می‌تواند در رابطه با خواننده، گروه موسیقی و فیلم‌هایی که آهنگ موردنظر در آن استفاده شده است اطلاعاتی مفصل ارائه دهد. تمام امکانات این برنامه رایگان است. صفحات مربوط به اطلاعات هنرمند بسیار خلاقانه طراحی شده‌اند؛ بطوریکه مهمترین اطلاعات اول نمایش داده می‌شوند.
در حال حاضر این برنامه تنها حدود 100,000 بار دانلود شده است. این امر بدین معناست که این نرم افزار بسیار جدید بوده و در آینده تغییرات بسیاری را در آن شاهد خواهیم بود. بنا بر دلایلی که قبلا ذکر شد فعالیت این برنامه در پس زمینه میزان زیادی اینترنت و باتری مصرف می‌کند. مجموعه آهنگ‌های موجود در پایگاه داده این برنامه تنها شامل آهنگ‌های انگلیسی می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال برنامه تشخیص آهنگی با پایگاه داده محدود می‌گردید، این نرم افزار را دانلود کنید.

سخن پایانی
با توجه به محبوبیت نرم افزارهای تشخیص موزیک ما در این نوشته نام بهترین نرم افزار تشخیص آهنگ را آورده ایم که بیشترین دانلود را اپ استورهای اندروید و ایفون داشته اند. شما از این نرم افزارها استفاده می کنید؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.