معرفی تاثیرگذارترین و بهترین موسیقی متن فیلم ها در دنیا

آخرین اخبار و بررسی آخرین اتفاقات و برترین های حوزه موسیقی ایران و جهان

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

موسیقی متن فیلم می تواند یک اثر را جاودانه کند. ما در زیر به معرفی بهترین موسیقی متن فیلم های دنیا خواهیم پرداخت. همراه ما باشید. 
ماندگارترین موسیقی متن فیلم تاریخ
 

موسیقی متن فیلم همیشه یکی از چالش‌های مهم برای کارگردانان بوده است. انتخاب یک آهنگساز که موسیقی متنی برای یک فیلم بسازد که هم تاثیرگذار و هم نمایانگر تم اصلی فیلم باشد، یک فرایند مشکل و بسیار پیچیده است. اگر به لیست بهترین موسیقی های متن فیلم نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد نام بسیاری از این فیلم‌ها در فهرست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما هم آمده‌اند و این اثبات‌کننده اهمیت موسیقی متن فیلم است. 
بهترین موسیقی متن های تاریخ سینما

در ادامه با بهترین عناوین در حوزه موسیقی متن فیلم آشنا می‌شویم.

 

فیلم پدر خوانده (1972)

موسیقی متن فیلم های برتر جهان
آیا مهم است که صداها، لحن‌ها و احساسات به صورت مشترک در موسیقی متن فیلم بهتر نشان داده شود؟ قطعا نه! اما آهنگساز ایتالیایی گیوانی نینو روتا (Giovanni Nino Rota) در موسیقی متن فیلم پدر خوانده این اشتراک در احساسات را آنقدر خوب نشان داده که حتی واقع‌نگرترین انسان‌ها را هم هنگام شنیدن این آهنگ مجبور به اشک ریختن می‌کند.
این موسیقی متن توسط استودیو پارامونت منتشر شد و در سال 1991 به صورت دیسک فشرده به بازار آمد. موسیقی متن فیلم پدرخوانده نامزد جایزه اسکار شد، اما وقتی مشخص شد که آهنگ «تم عشق» از فیلم فورتونلا گرفته شده است، اسم این موسیقی متن از فهرست نامزدها حذف گردید.



بر باد رفته (1939)
بهترین موسیقی متن فیلم
شما به سختی می‌توانید موسیقی‌ای برجسته‌تر از موسیقی متن فیلم بر باد رفته در دوران طلایی سینما پیدا کنید. تم اصلی این فیلم به لطف آهنگساز افسانه‌ای اتریشی ماکس اشتاینر (Max Steiner) بسیار دلنشین، تراژیک و عالی است. او از موسیقی به عنوان یک ابزار برای شناساندن بهتر کاراکترها استفاده می‌کند.
در ساخت بهترین فیلم‌های هالیوود اشتاینر همیشه نقش پررنگی داشت. آهنگسازی او به اندازه آنچه که در خود فیلم اتفاق می‌افتد اهمیت دارد و بهترین موسیقی متن را برای هر فیلمی که در آن شرکت داشته ساخته است. این آهنگساز تابحال چندین جایزه اسکار را ازآن خود کرده است.
ماکس اشتاینر بدلیل خلق این شاهکار موسیقیایی با استفاده از بازسازی فقط 6 نت، بسیاری را به تحسین‌ واداشت. تا به امروز هنوز این موسیقی متن یکی از بهترین تم‌های فیلم قابل درک در همه زمان‌هاست که براساس یک ملودی قرضی ساخته شده است. اشتاینر متخصصانه 30 ثانیه از آهنگ «همانطور که زمان می‌گذرد» که ترانه محبوب آن زمان بود را جدا و به یک بخش دراماتیک تبدیل کرده است.
این موسیقی متن فیلم یکی از عوامل موفقیت کازابلانکا است که نامزد جایزه اسکار نیز شده است. این عنوان یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیک تاریخ سینماست. همچنین جالب است بدانید که بسیاری اشتاینر را پدر موسیقی متن فیلم می‌دانند و موسیقی بربادرفته نیز از بهترین موسیقی متن فیلم های عاشقانه نام گرفته است. 

ارباب حلقه ها: یاران حلقه (2001)


چیزی روحانی‌تر از الف‌ها در این فیلم وجود دارد؟ بله، موسیقی هاوارد شور (Howard Shore) بی‌نظیر است. شور آهنگسازی کانادایی است که برای بیش از 40 فیلم آهنگسازی کرده و برنده چندین جایزه گلدن گلوب، گرمی و اسکار شده است. همچنین موسیقی متن سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت در کارنامه هنری شور دیده می‌شود. شور موسیقی متن فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه را از ملودی آسمانی جی آرآر تولکین (JRR Tolkien) الهام گرفته است. او برای ساخت این موسیقی متن، برنده جایزه اسکار شد.

لارنس عربستان (1962)
موسیقی متن فیلم های برنده اسکار

موسیقی متن فیلم لارنس عربستان اثر موریس ژار (Maurice Jarre) یکی از بهترین موسیقی‌های متن در بین فیلم‌های نمایش داده شده در دنیای سینما بود که برنده جایزه اسکار نیز شد. لارنس عربستان با بازی حماسی پیتر اوتول (Peter O’Toole) در سال 1962 به اکران درآمد. این موسیقی متن احساس‌برانگیز با تم عالی و سازهای عجیب و غریب، یکی از شاهکار‌های خیره‌کننده است که به عنوان یکی از بهترین موسیقی‌های متنی که تاکنون ضبط شده باقی مانده است.

شجاع‌ دل (1962)
موسیقی متن فیلم های برتر جهان

موسیقی متن فیلم شجاع دل به‌دلیل ارکستر باشکوه زیبایش که اثری از ارکست سمفونیک لندن بود شناخته شده است. جیمز هورنر (James Horner) با آهنگسازی‌اش به خوبی تصویری از ماجراجویی‌های ویلیام والاس (William Wallace) را به نمایش می‌گذارد.
هورنر موسیقی‌هایی خلق می‌کرد که هم الهام‌بخش و هم مالیخولیایی بود. او برای این موسیقی متن نامزد دریافت جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. شنوندگان در هنگام گوش دادن این آهنگ از چرخ زدن روی زمین‌های سبز اسکاتلند ناگهان بر روی افسانه زمین‌های غرق خون میدان جنگ فرود می‌آیند که این موضوع نشان‌دهنده شاهکار خلق شده توسط این موزیسین است. موسیقی متن این فیلم یکی از بهترین موسیقی متن فیلم های برنده اسکار است.

روانی (1960)
موسیقی متن فیلمهای خارجی

تابحال در حال دوش گرفتن ترسیده‌اید؟ برنارد هرمن (Bernard Herrmann) فقط با استفاده از یک صدای جیغ ممتد این حس ملموس ترس و دلهره‌آور را منتقل کرده است. موسیقی متن فیلم روانی حاوی 40 قطعه موسیقی است. حتی کسانی که این فیلم هیچکاک را ندیده‌اند، در مورد این موسیقی شنیده‌اند؛ این نشان‌دهنده نبوغ برنارد هرمن است. شاید بتوان گفت یکی از عوامل موفقیت این فیلم روان‌شناختی، آهنگسازی برنارد هرمن است.

پلنگ صورتی (1963)
دانلود موسیقی متن فیلم های معروف

هنری مانچینی (Henry Mancini) آهنگ‌ساز آمریکایی ایتالیایی، موسیقی متن سری فیلم‌های پلنگ صورتی را به سبک جاز نوشته و یک شاهکار به تمام معنا خلق کرده است. او به خوبی در این موسیقی متن توانست یک کمدی برجسته و کلاسیک را به نمایش بگذارد. در سال 1965 هنری مانچینی برای ساخت موسیقی متن پلنگ صورتی برنده جایزه اسکار شد.

کلام آخر
همانطور که در بالا نیز ذکر شد موسیقی متن فیلم می توان تاثیر به سزایی در ماندگاری فیلم در ذهن مخاطب بگذارد. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین موسیفی متن فیلم ها از گذشته تا به امروز را معرفی کنیم.  نظر شما درباره موسیقی های یاد شده چیست؟ بنظر شما ماندگار ترین موسیقی متن فیلم دنیا کدام است؟ جای کدام موسیقی متن فیلم در لیست ما خالیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.