هر آنچه لازم است درباره اسپاتیفای (spotify) بدانید

آخرین اخبار و بررسی آخرین اتفاقات و برترین های حوزه موسیقی ایران و جهان

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

سرویس هایی مانند اسپاتیفای که به ارائه دامنه وسیعی از موسیقی و فایل های صوتی به کاربران خود می پردازد، در بین علاقه مندان به موسیقی بسیار محبوب هستند. ما در ادامه به معرفی کامل این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.
https://www.uplooder.net/img/image/68/999db3f454c402a73ce2c48074ed40ea/headphones-girl-smartphone.jpg
موسیقی را می توان عضو جدایی ناپذیر انسان عصر حاضر دانست. ک. در واقع موسیقی را می‌توان از ارزشمندترین و تاثیرگذارترین ابداعات بشر دانست که تاثیر قابل توجهی بر زندگی او گذاشته است. روزانه، آهنگ‌ها الهام‌بخش افراد زیادی شده و نقش قابل توجهی در زندگی روزمره آن‌ها می‌یابند. به لطف پیشرفت فناوری، امکان لذت بردن از دامنه وسیعی از آهنگ‌ها از طریق سرویس‌هایی چون اسپاتیفای محقق شده است. در ادامه به تمامی جنبه‌های این برنامه پرداخته و شماری از مدعیان کسب مقام جایگزین اسپاتیفای را بررسی می‌کنیم.

اسپاتیفای چیست؟
https://www.uplooder.net/img/image/7/19a0ac2750145e1eecc912af383bdcca/91tYl9X2wNL.png

اسپاتیفای (Spotify) یک سرویس استریم موسیقی است که در زمینه پادکست و ویدیو نیز فعالیت می‌کند. این سرویس صوتی، فعالیت خود را از سال 2008 در استکهلم آغاز کرد. کاربران و علاقه‌مندان به سرویس‌های استریم موسیقی، پادکست و ویدیو می‌توانند از این سرویس هم در ویندوز، هم اندروید و هم در iOS استفاده کنند.
اسپاتیفای جدا از اینکه یک برنامه یکپارچه در زمینه موسیقی است، دسترسی به بیش از 35 میلیون آهنگ را برای کاربران مختلف در سراسر جهان فراهم می‌آورد. کاربران در این اپلیکیشن موبایل می‌توانند با استفاده از المان‌های مختلفی همچون نام هنرمندان، نام آلبوم، سبک موسیقی و لیست پخش، موسیقی مورد نظر خود را جستجو کنند. کاربران با عضویت در این اپلیکیشن امکان ایجاد لیست، ویرایش و همین‌طور به‌اشترا‌ک‌گذاری لیست‌های پخش یا آهنگ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی با سایر کاربران  خواهند داشت. پشتیبانی آفلاین از پخش موسیقی از دیگر ویژگی‌های خوب اسپاتیفای است که کاربران نسخه‌های موبایلی و همچنین ویندوز می‌توانند از این امکان بهره‌مند باشند. در نتیجه، کاربران بدون نیاز به اینترنت می‌توانند به موسیقی دلخواه خود گوش دهند. استفاده از امکانات یاد شده در همه سیستم عامل‌‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین امکان استفاده از اسپاتیفای در اپل واچ نیز فراهم شده است. همچنین، توسعه‌دهندگان مستقل به خلق اسپاتیفای دانلودر های جذاب و متعددی پرداخته و قابلیت‌های استفاده از این سرویس را گسترش داده‌اند.

https://www.uplooder.net/img/image/42/78520823f1ee5a919a4c75176423b66c/200-calories-3-1-796x417.png

اسپاتیفای یک برنامه کامل است و در نسخه پولی نیز امکانات بیشتری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. علاوه بر این با بهره بردن از یک رابط کاربری جذاب، کاربران به راحتی می‌توانند استفاده از آن را در زمان اندکی یاد گیرند. در نسخه رایگان این نرم افزار پخش موسیقی، کاربران می‌توانند از امکانات زیادی بهره‌مند باشند. خرید اکانت اسپاتیفای نیز با پرداخت ماهیانه 4.99 دلار آمریکا، مخصوص دانشجویان، قابل دسترس است و در دیگر کشورها نیز هزینه‌ای بالغ بر 9.99 دلار برای هر ماه در پی دارد. همچنین یک نسخه با پرداخت ماهیانه 14.99 دلار نیز وجود دارد که برای خانواده‌ها مناسب بوده و افراد به صورت خانوادگی (حداکثر تا 6 نفر) می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، سایت‌ها و هکرهای فراوانی به پخش کردن اکانت پرمیوم اسپاتیفای رایگان در سطح اینترنت می‌پردازند.
در ایران، برای استفاده از اسپاتیفای گیفت کارت هایی توسط سایت‌های مختلف به فروش می‌روند که با تهیه آن‌ها، می‌توانید به صورت قانونی از قابلیتهای این سرویس بهره ببرید.در نهايت، با دانلود نسخه هک شده نیز امکان بهره بردن از اسپاتیفای پرمیوم رایگان برای مدت محدود وجود دارد. برای دانلود برنامه اسپاتیفای کرک شده به سایتهای دانلود اپلیکیشن متفرقه سر بزنید. پیشرفت اسپاتیفای به اندازه‌ای بوده است که با همکاری اوبر توانسته سیستم جدیدی را در زمینه اینترنت اشیا راه‌اندازی کند. شما در مقاله معرفی نمونه‌هایی از اینترنت اشیا می‌توانید اطلاعاتی را در این باره کسب کنید. برای دانلود اسپاتیفای ویندوز و سایر سیستم عاملها، از لینکهای استفاده کنید.

امکانات اسپاتیفای
https://www.uplooder.net/img/image/20/a1c7109b57aef1bd45a91f9438af8a97/spotify.jpg

اسپاتیفای مجموعه‌ای متنوع از خدمات و ویژگی‌ها را با هدف کشف ژانرها و هنرمندان جدید در قالب پلی‌لیست‌هایی چون Discover Weekly به مخاطبان خود ارائه می‌دهد؛ پلی‌لیست‌هایی که به صورت هفتگی به‌روز می‌شوند. علاوه بر این، اسپاتیفای با توجه به موزیک‌های مورد علاقه شما، شش میکس روزانه مجزا برایتان درست خواهد کرد. یکی دیگر از نقاط قوت اسپاتیفای برای اندروید و سایر پلتفرم‌ها را باید تنوه بالای ژانرها و پلی‌لیست‌های موجود در آن دانست که طیف وسیعی از سلایق و علایق را پوشش می‌دهند. یافتن سبک و آهنگ‌های مورد علاقه خود در این برنامه سوئدی، کاری آسان خواهد بود. در نهایت نیز باید به چارت‌های کاربردی و جذاب اسپاتیفای اشاره کرد که به خوبی کاربر را با موزیک‌های برتر دنیا آشنا می‌کنند.

محدودیت‌های نسخه رایگان
https://www.uplooder.net/img/image/44/473aa59f5b1c86ad65812c32c81ff14b/cosy-woman-listening-to-music.jpg

اسپاتیفای به کاربران اجازه انتخاب آهنگ‌ها از پلی‌لیست‌های مشخص چون میکس روزانه را داده و کاربران برای لذت بردن از آثار هنرمندان محبوب خود، ناچار به استفاده از گزینه شافل هستند؛ گزینه‌ای که آهنگ‌های هر پلی‌لیست، هنرمند یا آلبوم را به صورت تصادفی پخش خواهد کرد. دانلود از اسپاتیفای در نسخه رایگان امکان پذیر نیست. علاوه بر این، در نسخه رایگان اسپاتیفای تنها امکان رد کردن شش آهنگ در ساعت وجود دارد؛ محدودیتی که بسیار آزاردهنده است. کیفیت صدا در این نسخه از 160 Kbps تجاوز نکرده و امکان دانلود از اسپاتيفاي برای استفاده در حالت آفلاین نیز وجود ندارد. در نهایت نیز باید به تبلیغات پرشمار و آزاردهنده نسخه رایگان اسپاتیفای اشاره کرد که استفاده از آن را به کابوسی اعصاب خردکن تبدیل می‌کنند.

اسپاتیفای به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ارائه دهنده موسیقی و فایل های صوتی شناخته می شود. با وجود روی کار آمدن جایگزین ها و رقبایی چون یوتیوب موزیک، گوکل پلی موزیک و... همچنان بر تعداد هر روزه کاربران آن افزوده می شود. از این رو ما سعی کردیم معرفی مختصری درباره این نرم افزار محبوب موسیقی جمع آوری کنیم. نظر شما درباره اسپاتیفای چیست؟ آیا شما نیز از کاربران این اپلیکیشن موسیقی هستید؟ نظر خود را ما و سایر همراهان صفحه در میان بگذارید.

منبع: ویکی پدیا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.